Diskuse k článku

Nejprve bych si promluvil s největším hrobařem EU, řekl v debatě ČT Hynek

Osm kandidátů - Jiří Drahoš, Pavel Fischer, Petr Hannig, Marek Hilšer, Michal Horáček, Jiří Hynek, Vratislav Kulhánek a Mirek Topolánek se zúčastnili předvolební debaty v České televizi, kde probírali domácí i zahraniční politiku. Debaty se neúčastnil současný prezident Miloš Zeman, který se k nadcházejícím volbám vyjádřil jen v pořadu TV Barrandov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M72i89r46o10s70l55a16v 16S64t29e16i28n48e18r 4410462760966

O funkci "hrobaře EU" se popral Juncker s Schulzem, ten post je velmi dobře placený a Schulze to velmi mrzelo, že prohrál. Proto se vrátil do Německa, odkud ho právě do té EU před časem poslali, aby se ho zbavili- něco jako Špidla.

Neodbytný Schulz se tedy nechal zvolit 100% jako přeceda socialistů a úspěšně tu stranu vede k 10% volebnímu výsledku 2021.

+2/−1
12.1.2018 20:57

M58i87l80o87š 71Ř40e29h21á87k 8396978357945

Vzhledem k tomu, že ani jeden kandidát neprotestoval proti označení ČR jako tzv. "Česko", není pro mne volitelný ani jeden z těchto kandidátů.

0/−1
12.1.2018 18:43

M27i37c77h94a19l 88J47a22r58o64š 7714470582715

Tak to je opravdu důležité. Předpokládám, že volitelný je u vás jen Zeman.

+1/0
13.1.2018 21:59

M96i62l82o40š 58Ř84e61h55á79k 8776848287165

Zeman je menší zlo.

0/0
15.1.2018 10:16

M79i58c66h76a17l 39S34t87e89b69l23o 5319571384847

Musím říci, že mě kvalita kandidátů ve včerejší debatě příjemně překvapilaR^[>-]

Slabší jsou jen Hynek a Hannig.

Fischer zajímavý rétor a Hilšer skvělý - má budoucnost při příští volbě!!

A Horáček velice dobrý..Drahoš trošku ztráci dech - jeden z nich snad bude prezidentem!!R^V[>-]

+2/−1
12.1.2018 16:09

P10a33v18e49l 22K67ř32í58ž 8147971490509

Hilšer- mladý a sympatický člověk, ale svými názory katastrofálně nebezpečný. Zejména svým postojem k vítací politice a EU...

+4/−7
12.1.2018 13:25
Foto

V43l71a56d98a 20V90a82n66e63k 9903876634188

;-D.... Právě hlupáci nejsou schopni pochopit že pouze díky našemu členství v EU máme dnes nejvyšší životní úroveň v dějinách státu, a v Německu Kde je přes milion uprchlíků, které by se mělo už podle hlupáků a zemana zmítat ve smrtelné křeči, dosáhli v loni nejlepší hospodářské výsledky i díky běžencům kteří se zapojili, a doplnili pracovní místa která mezi obyvatelstvem nebyl zájem,!. Hlupáci ale budou neustále vykřikovat.... Něco o řezaných hlavách;-D.. bububububu mrkni pod postel jestli už ti tam nějaký běženec nebaští ovar

+7/−3
12.1.2018 13:34

P34a83v16e91l 69K18ř10í55ž 8757551560699

Jasně ... "Pod vedením KSČ za další rozvoj socialistické společnost" A nikdy jinak...;-D

Pane Vanku, proberte se už konečně z toho růžového snu...

+3/−4
12.1.2018 14:04
Foto

V44l15a47d57a 10V62a77n67e87k 9903266434708

Pod vedením komunistů a pod vlivem zaostalého Ruska jsme byli 40 let! Ještě několik generací se bude potýkat s tímto degenerativním vlivem....! Dnes máme nejvyšší životní úroveň v dějinách státu, díky našemu členství v EU o jaké se mužíkovi v Rusku ani nesní...

+3/−1
12.1.2018 14:57

P12a40v73e71l 31K18ř45í54ž 8417871830269

Ani ne tak Ruska jako Sovětského svazu, ale o není podstatné. Podstatné není ani to jestli se máme líp jak v Rusku. Protože t jsme se ostatně měli vždy.

Co však je podstatné je naše směřování a to je v podání EU silně se blížící totalitě. Za naši životní úroveň nemůže EU, ale naše práce a historické ukotvení v Evropě.

+1/−2
12.1.2018 16:12
Foto

V66l43a88d48a 94V66a26n10e39k 9743846444198

;-D Totalita ;-D.. bububububu migranti..s politickým odpadem,jako je zeman, nebo agent StB Bureš k ní máme mnohem blíž..:-P

+2/0
12.1.2018 16:23
Foto

M63i38r19o95s30l43a67v 71S31t66e77i35n82e54r 4460212250136

Z těch, kteří přišli do Německa před 2014 pracuje už nějakých 6% v normálním pracovním poměru, zbytek bere dávky a pracuje načerno v muslimské paralelní ekonomice.

0/0
12.1.2018 21:00
Foto

V27l63a41d42a 28V88a28n91e34k 9983436404378

Je jasné , že nelze zaměstnat všechny...a Německo čeká těžký úkol se jich zbavit....a to je jen začátek problémů s obyvateli z Afriky. Kde se projevuje oteplování a obyvatelé začínají migrovat. Na tento problém se bude muset zaměřit světová politika.... což bude problém protože z toho žádné peníze nekoukají.

0/0
13.1.2018 7:02

J55i39ř62í 66H79o35f57m20a54n 6265537459756

Co furt máte s tím vítáním - to mi hlava nebere.

Copak si neuvědomujete, že migranti jsou celosvětový problém a že nějaké obehnání Česka ostnatým drátem a vystoupení kvůli tomu z EU vůbec nic neřeší?

Víte, že je v pohybu kolem 70 miliónů lidí a že to číslo má stále růst?

A z toho jen zlomek jsou migranti v Evropě.

Ten problém se musí řešit především celoevropsky - a ne tady v české kotlině neustále vykřikovat silná slova o vítačích apod.

Jasně že tady nikdo jinou kulturu nechce - možná tak majitelé firem, aby měli levnou pracovní sílou.

Ale vázat zvolení českého prezidenta na to, jestli mu někdo dal nálepku vítač nebo nevítač, je jen projevením absolutního neporozumění migračních pohybů lidstva.

Pro ty zvlášť nechápavé - naši předci sem také kdysi přišli v rámci migrační vlny. Kdyby nepřišli, tak jsme tu nebyli. A přišli sem za lepším. A vytěsnili místní keltské obyvatelstvo.

Skutečné řešení se neopírá o ten ostnatý drát kolem Česka - jestli se dají do pohybu stovky miliónů lidí, tak ten drát je určitě nezastaví. A bude to bolet.

Skutečné řešení je v rozšíření civilizace evropského typu tam, odkud k nám migranti směřují. A o to bychom se měli v rámci Evropy snažit.

+7/−1
12.1.2018 13:54

P21a22v21e21l 78K87ř24í71ž 8667791760309

Především se ten problém musí řešit. To co nabízí EU není řešení. Řešení není ani prohlášení přijďte všichni, postaráme se o vás. Teď pro vás nechápavého, ano naši předci sem kdysi taky přišli mělo to jen takovou drobnou dohru - původní obyvatelé zanikli. Takže jestli chcete spáchat sebevraždu, je to váš problém, ale neberte ssebou své blízké...

Co se týká poslední věty - EU to dělá přesně opačně.

+2/−3
12.1.2018 14:10

J19i30ř76í 37H18o67f38m89a39n 6315957309876

V lecčems máte pravdu.

Ale obehnání Česka ostnatým drátem a vystoupení z EU řešením není.

Někdejší obyvatelé Česka nezanikli - byli vytlačeni.

Spáchat sebevraždu nechci - kdybyste četl pozorněji, tak to tam stálo.

+3/0
12.1.2018 14:36

J65a85n66a 91V72l46k86o96v51a 7765163805228

Muzete mi prosim napsat, v jakem prohlaseni, sdeleni, politice EU se rika "prijdte vsichni, postarame se o vas"?

0/0
12.1.2018 15:09

M29i54l26o64š 88Ř58e84h46á70k 8146808827455

Pokud by bylo Česko obehnáno ostnatým drátem, Morava by byla průchodná.

0/0
12.1.2018 18:45
Foto

M58i24r54o46s89l26a90v 33S23t12e57i79n93e42r 4890322660536

Řešení je jediné- asyl rezervovat opravdu výhradně pro politicky pronásledované spisovatele, novináře nebo umělce. Lidé prchající před chudobou si samozřejmě najdou cíl, kde je očekávají bezpracné peníze a blahobyt.

Jakmile třeba Němci přestanou rozdávat peníze, migrantům dají jenom stravu a poukázky na nutné potřeby, ubytování v střežených objektech a zarazí tak i práci načerno v paralelní muslimské ekonomice, pak se najednou objeví migranti i u nás a jinde, kde jim vyjde podpora o trochu lepší. Migraci lze daleko lépe řídit financemi, než ozbrojenými pohraničníky.

+1/0
12.1.2018 21:08

J70i56ř94í 47H83o72f74m42a46n 6455507949806

Máte pravdu.

Ale bez toho, aby se zkvalitňovalo prostředí v zemích, odkud migranti přicházejí, to dlouhodobě nepůjde. (Jako špatný příklad může sloužit Německo - chtěli vyhubit Židy, a dnes je Německo plné nejrůznějších přistěhovalců.)

A pomoci při tom zkvalitňování prostředí musíme my - protože oni to sami nedokážou a protože je to v našem bytostném zájmu. Bude nás to stát úsilí a peníze, ale nic jiného nebude fungovat. A když to vymyslíme dobře, tak z toho můžeme také profitovat. Pracovně to nazývám novými koloniemi - ale už ne s cílem drancovat, ale s cílem pomáhat (a tím předcházet neřízené migraci).

A kupodivu - civilizace také přináší dobrovolné snížení porodnosti, což je asi nejdůležitější.

Pokud budeme jen vykřikovat, že migranty nechceme, a nebudeme (celoevropsky) řešit příčinu migrace, tak nás čeká příliv migrantů, ať chceme či nechceme.

+1/0
12.1.2018 21:50

M85i19l36o87š 72Ř51e15h86á88k 8886888167525

Pane Hofmane,

přestože nesouhlasím s Vašimi termíny "Česko, česká kotlina, český prezident" a s názorem, že keltské obyvatelstvo vytěsnili Slované (byli to Germáni),

dávám Vám za pravdu ve věci migračních pohybů.

O sociálních důvodech napsal operu Řecké pašije Bohuslav Martinů (na námět N.Kazantzakise) již před půlstoletím.

Chceme-li diskutovat o příčinách hospodářských, uvědomme si, že člověk funguje po celou dobu své existence (vyjma přírodních národů) jako poušťotvorný prvek (desertifikační element), což je odvrácená stránka odlesňování

Jistě by bylo v silách dnešní techniky realisovat možná protiopatření (která podniká např. Israel na svém území), prakticky je to ovšem vyloučeno. Všechny státy před tímto řešením problému dají rozhodně přednost zbrojení.

Z tohoto důvodu považuji Vámi vytčený problém za neřešitelný.

Navíc neevím, jaký byl důsledek šíření sobecké civilisace evropského typu na tamních územích?

0/0
14.1.2018 12:56

J68i84ř94í 25H94o23f13m60a19n 6355497209406

Souhlas. Kelty vytěsnili Germáni a Germány zřejmě Slované.

Když jsem hovořil o šíření civilizace evropského typu na území, odkud přicházejí migranti, neměl jsem primárně na mysli boj proti poušti. Měl jsem na mysli intenzivní a místně vhodné zemědělství, odpovídající místní průmysl pro místní účely, školství, zdravotnictví atp. V podstatě totéž, co máme my. Tím zmizí důvod a chuť k migraci. A hlavně se sníží porodnost, o což jde především.

Je však otázkou, zda je na to ještě čas. Zda přírodní podmínky jsou schopny poskytnout po potřebnou dobu dostatečnou výživu pro tamější obyvatelstvo. Pokud nikoliv, zbrojení se zřejmě neubráníme.

Přesto bychom měli dát přednost první cestě. Je nenásilná a poskytuje příležitost k růstu i naší společnosti. Cosi jako "kolonie nového typu", avšak vzniklé nenásilnou, smluvní cestou.

A měli bychom s tím začít co nejdříve, protože to dává dvojí smysl. Jednak je to obrana proti migraci, jednak to dává Evropě příležitost vrátit se na světovou špičku, odkud je pomalu vytěsňována kvůli neustálému vnitřnímu hašteření.

K tomu samozřejmě patří také kvalitnější vnitroevropské uspořádání a úprava eurozóny tak, aby dovolovala nekonfliktní soužití různě výkonných ekonomik.

0/0
14.1.2018 16:34

M80i70l56o78š 55Ř81e27h30á70k 8696668547265

Vaše odpověď se pěkně čte. Ovšem změny, o nichž píšete předpokládají, že budou zaplaceny. Na financování těchto projektů já nemám peníze ani v nejmenším a předpokládám, že v podobné situaci jste i Vy. Tolik peněz nemá ani náš stát. Tyto peníze mají pouze velké banky, jejichž rukojmím jsou i velmoci. Pro banky je jistě rentabilnější financovat zbrojní programy, než ty bohulibé, které navrhujete. A v tom je jádro pudla.

0/0
15.1.2018 10:04

J79i61ř65í 80H66o16f40m40a14n 6895477309496

Víte co?

Z krátkodobého hlediska je levnější (a pro banky výhodnější) to zbrojení.

Z dlouhodobého hlediska je levnější a mnohem výhodnější ten přístup, o kterém hovořím já.

Pokud se podaří přesvědčit společnost, že má přemýšlet v horizontu delším než 5 let a že do toho má něco investovat nyní, aby zisk sklidila za 10 let, pak se to může podařit.

Jádro pudla je tedy v tom, překonat přísloví, že košile je bližší než kabát.

0/0
15.1.2018 10:12

M36i90l29o75š 82Ř86e77h42á70k 8436398197435

A tímto příslovím se bohužel banky neřídí.

0/0
15.1.2018 10:25

J17i88ř31í 96H24o37f70m77a43n 6515947379676

Tímto heslem (košile bližší než kabát) se řídí nejen banky, ale i všechny firmy a politické orgány s omezenou dobou působnosti.

Všichni preferují okamžitý zisk a po nás potopa.

Čili tento přístup je třeba změnit a k tomuto cíli je třeba nasměrovat politiku v příštích letech.

Řekl bych, že to není výzva pro Českou republiku, ale především pro EU a pro celý svět. Přestat přemýšlet krátkodobě sobecky a začít přemýšlet nikoliv andělsky, ale dlouhodobě sobecky.

Všichni racionálně myslící lidé jsou totiž sobci a dělají to, co je pro ně samotné nejlepší, ať si říkají, co chtějí.

Je proto třeba vymyslet systém, který umožní, aby dlouhodobé sobectví bylo stejně výhodné nebo výhodnější, než to krátkodobé.

0/0
15.1.2018 10:44

M43i78l98o76š 80Ř19e58h15á54k 8356118947865

Pane Hofmane, přestože sdílím Vaše názory, domnívám se , že z povahy věci (nejen lidé, ale všichni živočichové jsou sobečtí, dokonce i kolektivně sobečtí - mravenci, včely) je Vámi navrhované řešení vyloučeno.

Zkušenosti milionů let dokazují, že v přírodě nic nejde po dobrém a to je v konečném důsledku správné. Nechceme si totiž připustit, že existence lidstva v přírodě není bezpodmínečně nutná.

0/0
16.1.2018 10:49

J79i75ř83í 19H27o36f70m33a97n 6515197179746

Máte pravdu.

Já nechci bojovat proti sobeckosti - přirozenosti člověka.

Já bych si jen přál, aby lidé trochu přemýšleli o tom, zda dlouhodobá sobeckost není náhodou lepší než ta krátkodobá.

Nejedná se tedy o převýchovu člověka k altruismu (proti jeho přirozenosti), ale o zapojení mozku a překonání první signální soustavy.

Nazýváme se přece rozumnými tvory, není-liž pravda?

Zjednodušený příklad: dva ztracení horolezci se porvou o poslední sousto, jeden se nají, druhý zemře hlady.

A pak zemře i ten první, protože k překonání převisu by potřeboval i toho druhého.

Čili bylo by bývalo lepší rozdělit se. Možná se mohli zachránit oba.

0/0
16.1.2018 12:48

M19i58l71o92š 49Ř34e47h25á52k 8986428937615

To je právě to BY.

0/0
16.1.2018 13:00

J29i60ř37í 61H62o29f12m37a57n 6945937339336

A za tím BY je třeba hledat mozek.

Buď ho máme, nebo ne.

Nebo ho někdo má a někdo ne.

0/0
16.1.2018 13:20

M68i65l43o44š 36Ř89e68h15á10k 8986438617855

No comment

0/0
16.1.2018 19:20

J76i56ř70í 36H76o50f25m64a16n 6205957469886

Beru to jako vyčerpání všech protiargumentů (a tedy souhlas).:-)

0/0
17.1.2018 10:43

M88i15l47o61š 63Ř76e68h25á64k 8806808177715

A nebo : na hloupou otázku se nedává hloupá odpověď.

0/0
17.1.2018 13:38

J52i34ř55í 29H61o93f98m76a52n 6545657309276

Vzhledem k absenci otázky (ať už chytré nebo hloupé) vaši odpověď nadále chápu jako zahalené vyčerpání racionálních argumentů - což je pozitivní.

0/0
17.1.2018 14:22

M52i18l68o61š 55Ř47e97h47á10k 8636678477445

Již na začátku 16. století napsal Th.Moore svou Utopii. Některé myšlenky jsou stěží proveditelné (aspoň lidmi), přestože se jeví jako žádoucí.

0/0
18.1.2018 14:37

J65i92ř69í 21H74o89f29m15a96n 6905197869586

Souhlasím.

Dříve než jsou myšlenky převáděny ve skutečnost, měly by být důkladně posouzeny a nejlépe odzkoušeny v malém měřítku.

A měly by být posouzeny náklady a výnosy (co je nutno investovat a co to přinese).

0/0
18.1.2018 14:44

M12i46l21o46š 59Ř81e41h46á34k 8596568137355

S tím souhlasím.

0/0
18.1.2018 16:14

V42e19n33d52e69l87i80n26a 37K15e17l40l78e74r 9115226548276

po sledovani vseho mozneho, vcetne vcerejsi debaty jsem na 70% Hilser, na 30 Horacek. Bylo-li by nekde misto, tak Drahos.

Ale musim rict, ze ac je to pro-zemanovsky vykrik, musim souhlasit ze fakt pusobi (Drahos, trosku hako blato).

A nejveetsi msyl pro humor prokazali Hilser, Topolanek a Horacek.

Hynek me zklamal vic, nez jsem cekala, Hanning daleko min.

No bude to zajimavy!

+3/−3
12.1.2018 12:50

R59a74d96i45m 60V36o63k14r85o16u97h41l43í23k 1183493564196

Hynek je úplně mimo. Hannig rovněž tak.

Hilšer nechápu je motivaci, navíc citelně chybí nadhled a zkušenosti.

+3/−4
12.1.2018 13:06

M80i54c30h30a15l 41Z73e41l14e15n80k16a 3395334789421

V čem je Hynek mimo ?

+4/−1
12.1.2018 13:07

J96i38ř38í 96L57a96n87g65w12e73i28l 3950714938329

Tento názor mám přibližně také - Současné prezidentské klání sleduji velmi bedlivě, nejen z pohledu názorů a vizí jednotlivých kandidátů, ale zejména z jejich celkového projevu. K volbám půjdu, o prezidentských kandidátech s rozvahou přemýšlím. Budu proto volit člověka, kterého si vážím, jehož myšlenky a názory jsou mi blízké, a vím, že naši republiku bude opět dobře reprezentovat. A mohl by dle mého obstát i v nelehké době, která nás nepochybně čeká,“ sdělil Gott doslova Blesku.

+2/−1
12.1.2018 12:47
Foto

V38l28a90d41a 10V95a38n68e64k 9703296324578

Až na slova " opět dobře reprezentovat" tomu rozumím....jen Doufám že tím dobrým reprezentantem nemyslíte Zemana, který je ve všech civilizovaných zemích pouze smíchu a politování.... A po celé své ostudné období marně vyhlížím pozvání z nějaké civilizované země.... Nakonec ho již i v Číně museli vést na vozíku jako Švejka ke společnému focení, protože nebyl schopen těch 100 metrů sám ujít... Lidská troska patří do důchodu nebo do ústavu ale ne do vrcholné funkce

+2/0
12.1.2018 13:04

P33a78v76e73l 61K10ř25í79ž 8217581610829

K smíchu jste tu především vy. Se svým papouškováním "civilizovaných zemí"

;-D;-D;-D

0/−2
12.1.2018 13:26
Foto

V65l64a28d41a 23V77a68n19e82k 9513866484918

Vy jste zase známý tím že nejste schopen pochopit co jsou to civilizované země..... Ale v případě voliče Zemana to nikoho nepřekvapuje...... Toho také nikam nepozvali protože je tam pouze k smíchu a politování coby ubohý poskok Kremlu;-D

+3/0
12.1.2018 13:31

L78e45n67k68a 72V36o38z74k40o42v32á 3961549438713

musím konstatovat, že spousta obyč.lidí z ciziny nám Zemana závidí.

0/−1
12.1.2018 18:13

J77i52ř27í 68K39r57á43l40í20k 3371511926607

Včerejší debata byla jenom trapnou fraškou se společným jmenovatelem "všichni proti Zemanovi". Přihřátý moderátor se tu sbírku egoistů ani nesnažil usměrnit v tom, že o kandidátovi, který není na debatě přítomen se nehovoří.

+1/−11
12.1.2018 12:38

L22u73d80v90í37k 80G82a63j56d20o47š32í33k 2185343324942

Kandidát nebyl přítomen z vlastní vůle.

A i když se vám to nelíbí, hlavní a jediné téma těchto voleb je, jestli Zeman zůstane na Hradě nebo ne. Jiné táma tyto volby nemají.

Takže je naprosto logické, jak to probíhalo.

+12/0
12.1.2018 12:44

M43a67r43t96i41n 40N33e28b19e44s44k15ý 7576410317432

Pokud kandidát Zeman odmítá do předvolebních debat chodit a přitom jede na plné pecky kampaň pouze na servilním Barrandově s ještě servilnějším Soukupem, kde mu opravdu ani náhodou nehrozí byť jen trošku nepříjemná otázka, pak to opravdu není chybou ani ostatních kandidátů, ani moderátora, do jehož sexuální orientace je vám , víte, co ,vy primitive....

+4/−1
12.1.2018 12:52

L77a62d66i60s40l69a72v 59T17r30i41s79k46a 4165497180

Neměl jste se koukan na TV Barrandov, ale na ČT1, pak byste měl jiný názor. ;-)

+2/0
12.1.2018 13:09

L18a24d92i82s58l62a80v 42T57r72i28s46k48a 4585987770

koukat

0/0
12.1.2018 13:09



Najdete na iDNES.cz