Diskuze
Úřad objevil nové problémy 737 MAX, letadla zůstanou na zemi déle
Děkujeme za pochopení.
J19a74n 35V68a60l23o78u32c74h
Obávám se, že kdyby se tak do hloubky rýpali v jakékoli elektronice, museli by zakázat i provoz automatických praček,,,
T50o83m32á92š 36Z83e32m91á27n49e40k
Nejdůležitější věc pro ovládání letadla a hned několik problémů. To je pěkná ostuda.
Š44t66e47f73a16n 59F71r98i64č36a
Ta letadla se zřítila, a je zde názor kapitána Sullenbergera (ano, toho, který nouzově s Boeingem 737 dokázal před 10 lety přistát na řece Hudson), který přednesl v Kongresu USA. A jsou zde dvě situace, jedna, když jsou piloti nepoučeni, druhá jsou-li poučeni. Podle Sullenbergera měli piloti málo času na vyřešení situace. A on na simulátoru prošel všechny výstrahy, se kterými se museli vypořádat piloti Boeingů 737 MAX během tragických letů. Přitom věděl, co jej čeká. Před americkým Kongresem následně prohlásil, že se nediví, že pilotům došel čas ještě předtím, než stihli nastalé problémy úspěšně vyřešit. „Přestože jsem dopředu věděl, co se přesně stane, pochopil jsem, proč pilotům došel čas ještě před tím, než mohli problémy vyřešit,“ přiblížil svůj zážitek. Je velmi nepravděpodobné, že by se piloti jakýchkoli amerických aerolinek předtím setkali při tréninku na simulátoru s takovým scénářem,“
R90a58d19e18k 76D14o49l14e54ž48a82l
Mínus. Na vodu přistál s Airbusem.
R88o77m13a23n 82B25l49a98ž33e42k
Boeing se nám propadá do stále většího bahna. Aerolinky už doufám pochopily a zaplavily Airbus objednávkami na NEO.
O89d74s18t86r94a53n63ě17n33ý 20U24ž91i73v82a27t16e28l
E52r23i93k 90L60e55v88i43n60s32k43ý
Holt kdyz clovek dopustil, aby misto jeho rukou a nohou hybal rizenim software, tak jeste netusil, ze jednou bude normalni vyvijet software systemem "try and error".
P32e98t40r 92L30a66b29a43j
Docela se těším na oficiální zprávu od NTSB, proč tam vůbec ten MCAS instalovali.
Podle zkušebních pilotů na zahraničních serverech jsou vlastnosti MAXů a NG i bez MCAS prakticky stejné. Když jim bez jejich vědomí vypli MCAS, tak to piloti ani nepoznali.
Takže to skoro vypadá, jako by to udělali spíš jako obecný anti-stall systém, což třeba Airbus díky svému FBW má odjakživa. Ale zase na druhé straně prý Boeing popírá, že to bylo myšleno jako anti-stall. Opravdu by mě to hodně zajímalo.
A taky bylo zajímavé vědět, jestli je pravda to co zaznělo tady na Technetu, že použití jednoho čidla bylo proto, aby mohli systém prohlásit za nekritický.
Já jsem podobné zdůvodnění na zahraničních leteckých serverech nenašel.
Přitom je to podle mě dost podstatné - pokud to skutečně posadili na jediný senzor (který se navíc po každém letu přepínal na ten opačný), tak je to skutečně podvod. Pokud to ale nasadili na jeden jen protože situaci podcenili/nedocenili (navíc na začátku byla pravomoc MCASu výrazně omezenější), tak je to spíš jen hloupost konstruktérů.
Navíc když tajně (bez schválení FAA) zvýšili rozsah pravomocí MCAS (větší max. výchylka stabilizátoru, agresivnější chování), tak stejně tak mohli "načerno" zapojit i ten druhý senzor, nebo aspoň vyhodnocovat plausabilitu signálu z toho jednoho.
J67i26ř53í 59B90r41e59z77o62l21u48b10s97k42ý
Potřebovali splnit požadavky pro certifikaci, proto MCAS.
J80i80ř29í 75A98l38t29m29a53n
Zlatý časy, když od kniplu a pedálů vedly dozadu lanka.....
J44i31ř29í 84B33r79e30z71o16l62u82b48s11k97ý
Myslíte úplně přesně tak, jak to má 737?
P62e13t59r 11H76a35r32i21p32r45a88s28a59d 72H53a66j90i23č
Z toho se dá odvodit jediné. Boening nemá zvládnutý vývoj SW pro letadla. Kamarád pilot mě říkal, že se za letu občas musí některé systémy restartovat a jsou případy (příliš objektů v blízkosti), kdy se například musí vypínat autopilot. Nevím, jak si to tam řídí, ale ten SW je evidentně zmatlaný. Asi používají agilní metodiky.
O72d19s38t70r56a35n97ě42n49ý 41U46ž24i93v78a81t65e72l
V49l37a52d93i30m32i97r 83H94o15l30y
Nejen Evropa.
Tu kraksnu si objednaly aerolinky z celého světa.
Námořníci USA propašovali před 100 lety na palubu bitevní lodi prostitutku
V dubnu 1924 zažilo americké námořnictvo obrovský skandál, který se dostal na titulní stránky...
Skvělý filmový zvuk bez velké instalace. Test nejzajímavějších soundbarů
Položíte jej na polici před televizor, propojíte kabelem, zapojíte do zásuvky a během pár chvil se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Na méně používané dráze se potkalo několik obrů i návštěva z pouště
Letiště Václava Havla využívá při tzv. západním proudění jako hlavní dráhu pro starty a přistání...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
OBRAZEM: Po zkušenostech s Moskvou neponechává Litva otázku výzbroje náhodě
Litva se stala členem obranné aliance NATO v roce 2004. Pro zajištění vlastní bezpečnosti v...
Lotyšská armáda je malá, materiálem nehýří, ale Ukrajině něco ze svého poslala
V roce 2004 vstoupilo Lotyšsko do NATO, přesto nemůže nechat svou případnou obranu pouze na bedrech...
Pes na Měsíci či Marsu už nemusí být fikce. NASA trénuje průzkumného robopsa
Vědci z projektu Lassie, sponzorovaném americkou NASA, zdokonalují robotického psa pro použití při...
Na dům mu spadl odpad z vesmíru. Nyní NASA potvrdila, že je to kus z baterie
Před několika týdny proběhla médii informace o varování německého Spolkového úřad pro civilní...
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...